Moab

23 juli 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

23 juli

Na het ontbijt gaan we naar de startplek van de Cliff Palace Tour. De gids die ons naar beneden brengt vertelt iets minder bevlogen dan onze gids van gisteren maar je kan wel merken dat ook deze gids veel interesse heeft in het gebied en de gebouwen.
De weg naar Cliff Palace (en weer terug naar de uitgang) is een stuk minder spectaculair maar het gebouw met 150 kamers waar ongeveer 25 families konden wonen is geweldig. Een groot gedeelte van het gebouw werd gebruikt als opslagruimte van de oogst. In verband met de nationale dag van rouw in Nederland vandaag, houden ons gezin en het gezin van Karen aan het einde van de tour een minuut stilte bij een Kiva (dit was voor de indianen een heilige ontmoetingsplaats waar rituelen en gebeden werden uitgevoerd) waarbij onze gedachten in het bijzonder uitgaan naar Arjan die zijn zus door deze ramp is verloren.
We verlaten Mesa Verde en gaan op weg naar Moab.
Weer de hele rit prachtige vergezichten.
We willen Newspaper Rock even bekijken. Even duurt wel wat langer want het ligt nog behoorlijk ver van de hoofdweg af. De etsen op de rots zijn van voor Christus tot 1300 na Christus. Hierna gaan we rechtstreeks door naar ons hotel Aarchway Inn in Moab waar we in de hitte, terwijl het koude druppels regent, aankomen. De regen verdampt bijna voor het de grond bereikt.
Mooi hotel met lekker zwembad!
Daan en Sven knuffelen (op verzoek) in de lobby nog even een 50 miljoen jaar oude versteende boom.
We gaan lekker aan het zwembad zitten (voor de ontspanning want afkoelen is zelfs in de schaduw met deze hitte onmogelijk), frissen ons op en eten in het restaurant van Eddie Mc Stiff buiten op het terras. Het is nog steeds (22.00 uur) heel warm.
Morgen doen we vroeg de Fiery Furnace Tour in Arches National Park.

1. Afra zonneveld:
    25 juli 2014
    Hoi allemaal
    wederom dank je voor de prachtige verhalen ,
    en mooi dat jullie vandaar uit ook stilstaan bij de vreselijke gebeurtenissen hier.

het is via de verhalen en foto's te zien dat het goed met jullie gaat
    knuffel Sven en we horen graag hoe de reis verder gaat
    lieve groet Jan en Afra