Op weg naar San Francisco

31 juli 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

31 juli

Niels is vanmorgen vroeg samen met Rob vertrokken voor een bezoek aan Lemo USA. Ik ga samen met Karen en de kinderen alvast naar San Franciso.
We vegen het as van de auto (de wind heeft verbrande naalden van de bomen deze kant opgeblazen) en we vertrekken richting het frisse westen.
Onderweg glooiende gouden heuvels zoals bij "Het kleine huis op de prairie". Je ziet bijna Laura Ingalls door de heuvels huppelen.
We eten onderweg brunch bij Carrows. We kiezen een clubsandwich en patat. Ik heb gelukkig weer trek!
De wolken zijn zo plat als de omgeving. Geen lekkere lobbige wolken zoals in de bergen.
We komen in de buurt van San Francisco.
Na de lege lange wegen waar we de afgelopen dagen over hebben gereden komen we nu weer in de drukte en staan we zelfs in de file.
De naaldbomen hebben plaatsgemaakt voor Ceders en palmbomen. Links en rechts een soort oerduinen goudgeel badend in het zonlicht en heel veel windmolens.
We rijden San Francisco binnen over de Oakland Bay Bridge. Het is hier heel druk.
Rechts zien we de Golden Gate Bridge en Alcatraz. Wat gaaf!
Na een beetje ingewikkeld gedoe met al de eenrichtingstraten en zonder navigatie (die zit bij Niels in de auto) komen we aan bij het Hotel Park 55 Wyndham.
We zitten op de 23e etage en hebben een geweldig uitzicht over de stad.
We gaan shoppen met de kinderen en aan het einde van de dag zijn Niels en Rob er ook weer. Gezellig.
We drinken een borrel en eten bij M.Y. China waar ze voor onze neus noodles staan te maken. Heerlijk eten! Aanrader!
Hierna lekker slapen op een niet te zacht bed in een heerlijk koele kamer!
Morgen Alcatraz. Ben benieuwd.

1. Paula en Gerard:
    2 augustus 2014
    Dag schat, wat fijn dat je je wat beter voelt. We genieten samen erg van je verhalen. Het is het eerste wat ik doe als ik uit bed kom de ipad en lezen! Veel plezier en ben erg benieuwd naar je verhaal over ALcatraz. Kus. Paula en Gerard.
  2. Joke Kuijs:
    2 augustus 2014
    Wat leuk Niels, jouw bezoek aan Lemo USA. Ik hoor later graag hoe jij het daar vond! Simone, fijn dat het wat beter met je gaat. Wat dapper van je, dat je zonder navigatie door een drukke stad rijdt om het hotel te vinden. Ik heb erg genoten van de video waar een Chinees noedels aan het draaien was. Het leek erop dat hij touwtje zou gaan springen. Gisteren bij Afra gegeten, met Jan Veldt en Roman en een kennis van mij. Het recept? Van Niels!! De gerookte kabeljauw in citroen saus. Superlekker. Veel plezier met het vervolg van de reis. Kus, kus, kus! Joke