Washington D.C.

11 augustus 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Na een lekker ontbijtje met yoghurt en fruit pakken we de Amtrak naar Washington. We komen na 2 uur aan op het mooie treinstation van Washington D.C.

Ons hotel ligt op een paar minuten lopen vanaf het station en bij het naar buiten lopen kunnen we het Capitool al zien. Het George Hotel is een mooi luxe hotel met een fijne grote kamer. Ondanks onze vroege aankomst kunnen we meteen inchecken. We zetten de koffers op de kamer en besluiten vandaag naar het Capitool en het Witte Huis te lopen want er zijn voor morgen demonstraties bij het Witte Huis aangekondigd.

Het is best heel rustig en we lopen heel ontspannen en comfortabel met een zacht briesje langs de Mall (lange parkachtige route) van het Capitool naar het Witte Huis.

Wat een prachtige, indrukwekkende gebouwen. Alleen het Witte Huis.....tja....het huis van de buren aan de linker- en aan de rechterkant is een stuk groter (maar wel zonder alle bewaking). Toch heel bijzonder om deze markante gebouwen nu in het echt te zien.

Hierna terug naar het hotel en ‘s avonds gegeten bij Spark......een supergoed Caribisch restaurant in een oude brandweerkazerne.

We kijken weer terug op een bijzondere dag.

1. Paula en Gerard:
    12 augustus 2018
    Hoi lieverds,
    Wat fijn om jullie vakantie-ervaringen elke dag bij mijn ontbijtje te mogen lezen. We genieten er van. Het is niet zo snikheet in Washington heb ik begrepen. Dat lijkt me fijn wandelweer. Hier is het ook een stuk koeler. Kus voor jullie 3.