Blue Ridge Mountains, Shenandoha National Park.

13 augustus 2018 - Staunton, Virginia, Verenigde Staten

We nemen vandaag de Skyline Drive door Shenandoha National Park. Dit park ligt in de Blue Ridge Mountains die weer onderdeel zijn van de Apalachen.

De Blue Ridge Mountains danken hun naam aan de blauwige wasem die de dennenbomen op de hellingen uitademen. De Skyline Drive is 169 km lang en komt langs meer dan 75 uitkijkposten.

We melden ons bij het kleine maar supervriendelijke visitor centre in de plaats Front Royal waar we gelijk ook maar even lunchen. We gaan lekker op het terrasje zitten maar worden al gauw door knetterend onweer en een enorme hoosbui naar binnen gejaagd.

Na de lunch rijden we in de regen naar de ingang van het Shenandoah National Park, betalen de entree van USD 30 en rijden vol verwachting het park in.

Het park lijkt uiteindelijk minder spectaculair dan verwacht (beetje Zwarte Woud) maar wel heerlijk om na een week stad weer even in de natuur te zijn. Het ruikt hier lekker, het is lekker stil en het is niet zo verzengend heet. Geen oneindige vergezichten onderweg zoals tijdens onze vakantie in het westen van Amerika, wel veel groene, vriendelijk ogende bergen en spectaculaire luchten. Het lijkt wel of we tijdens deze vakantie voor de indrukwekkendste beelden naar boven moet kijken.

Er zijn hier zwarte beren, lynxen, marmotten, wasberen, wilde kalkoenen en herten. Maar behalve een haastig overstekend eekhoorntje hebben we geen dieren gezien. (De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat wij in verband met de aanhoudende regen de auto ook niet vaak verlaten hebben). Als het weer het toelaat kan je hier natuurlijk geweldige wandelingen maken. Nu krijgen we op onze telefoon alleen maar waarschuwingen voor flashfloods door.

We overnachten net buiten het dorp Staunton en lopen voor het diner een heel klein stukje van het hotel naar restaurant/winkel Cracker Barrel. De winkel heeft een ongelofelijke hoeveelheid gevarieerde rimram en het restaurant heeft geen WiFi .....okeeee ....en naar later blijkt ook geen drank ...waaaaaaat? Maar het eten was lekker en het was heel gezellig. Erg gelachen en een spelletje dat op tafel stond gedaan.

Na het eten toch nog even naar de bar naast dit etablissement gegaan voor een drankje en een spelletje galgje om de avond af te sluiten.

Morgen gaan we eerst nog even kijken in Staunton om daarna door te gaan naar Roanoke via de Blue Ridge Parkway.

1. Paula en Gerard:
    14 augustus 2018
    Goedemorgen schatten, (bij jullie daar is het natuurlijk geen ochtend, weet ik heus wel). Wat een prachtige foto's van die wolkenluchten!
    Mij lijkt het fijn voor jullie dat het niet meer zo heet is, maar je zit ook niet te wachten op extreme regen en flashfloods. Maar dat is ook vakantie. Het zal wel beter worden naar het zuiden toe. Fijne dag en rijd voorzichtig. Kus.
  2. Joke Kuijs:
    14 augustus 2018
    Goh, wat een indrukken!! Raakt het harde schijfje niet vol? Wat is er veel moois te zien. Ik ben weer verrast door de foto's. Bijna de helft zit er nu op en er komt nog veel meer op jullie pad. Geniet en wat lekker dat je niet zelf hoeft te koken. Liefs van Joke die nu zelf moet gaan koken.....