Savannah

18 augustus 2018 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

We gaan de derde en laatste fase van de vakantie in. Eerste fase was de stad, de tweede de bergen, nu gaan we richting de kust. Als we na Savannah in Florida aankomen hebben we 10 staten doorgereisd.

Vandaag 395 mijl rijden van de bergen naar Savannah. Het is 10.15 uur als we vertrekken en we verwachten rond 5 uur in Savannah aan te komen. We zullen niet veel tijd hebben om op mooie plekjes te stoppen (als we die al tegenkomen tijdens deze rit die hoofdzakelijk over de snelwegen zal gaan).

Een kwartier voor we Savannah bereiken zien we ook de eerste palmbomen. Het is warm en de omgeving is groen maar wel heel vlak vergeleken met vanmorgen.

In het superwarme, bijna troosteloze gebied, waar we doorheen rijden om Savannah te bereiken zien we vooral veel reclame hoe je aan geld kan komen als je dat niet meer hebt (leningen, autopapieren belenen, advocaten die je kan bellen als je iemand wil aanklagen na b.v. een auto-ongeluk). Dat is wel wat anders dan de reclameborden voor God die we gezien hebben in de bergen.

Ons hotel.......tja wat zal ik daar eens van zeggen......een Best Western op een soort industrieterrein midden in een “vreetstraat” waar heel veel fastfoodketens vertegenwoordigd worden. We frissen ons op en gaan met de auto (lopen is anderhalf uur) naar het historische deel van Savannah. Onderweg prachtige huizen met veranda’s.

In eerste instantie komen we, nadat we de auto hebben geparkeerd, weer in de toeristische gekte terecht. Maar na een stukje lopen komen we in straatjes uit waar lekkere muziek wordt gemaakt en de sfeer heel fijn is.

We lopen nog wat verder uit de drukte naar de rand van het historische deel om heel lekker te eten bij East End Provisions.

We lopen na een heerlijk diner nog even door de mooie straten met prachtige verlichtte huizen. Het is na tienen en nog steeds 30 c.

Morgen maar eens kijken wat we gaan doen. We gaan de komende week qua “wildlife” in ieder geval voor de dolfijnen en/of krokodillen.

1. Afra zonneveld:
    19 augustus 2018
    laatste weekje … geniet ervan !! en lekker even luieren is ook niet verkeerd hou het heel en …. kijk uit met de krokodillen ! kus en knuffel van ons
  2. Paula en Gerard:
    Dag schatten,
    De foto's van de leuke huizen doen me denken aan die oude film Gejaagd door de Wind. Romantisch wel.
    Geen krokodillen knuffelen hoor! Brassa van ons.
  3. Joke Kuijs:
    19 augustus 2018
    De tijd vliegt, de laatste week is ingegaan. Dat gaat bij thuiskomst een cultuurclash worden. Wat een mooie huizen op de foto's. Veel plezier met het opsporen van de krokodillen, mogelijk ook nog wat haaien. Wel op de foto zetten hoor, voor het bewijs!! ....wat een mooie reis.....