Miami

23 augustus 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Miami; een stad van tegenstellingen....hoogbouw, laagbouw, design gebouwen, oude gebouwen, kermis (in de Historic Art Deco District), dure winkels (Down Town Miami), superrelaxed en mooie conceptsores (Wynwood), heel hippe mensen (South Beach), chique zakenmensen en mensen die alle kansen (als ze die al hadden) gemist hebben.

We kozen eerst voor Wynwood omdat daar een supergave herenboutique (BASE), waar Sven graag heen wilde, zit. Twee mooie shirts later gaan we eerst naar een iets verderop gelegen barbershop. Deze was ons aangeraden door de goedgekapte heren in de boutique dus dat komt vast goed. Leuke tent van twee jonge gasten die deze zaak net begonnen zijn. Meteen een heerlijke politieke discussie over Trump. Zij denken wel dat hij weer herkozen gaat worden over twee jaar maar snappen er helemaal niets van. Ze waren erg duidelijk over wat ze van hem vonden. Binnen no time waren wij politiek bijgepraat en had Niels weer een nette baard en een zichtbare bovenlip.

De wijk zelf is bijna niet uit te leggen. Een aantal jaar geleden was dit nog een heel gevaarlijke buurt maar nu is het een heel hippe wijk aan het worden met fijne eettentjes en mooie conceptstores. Maar het aller- aller- allermooist was de muurkunst. Wij kwamen ogen tekort. Op straat, op de muren, op silo’s, overal de prachtigste, uit de losse hand geschilderde, kunstwerken met een rauw randje. Wij waren diep onder de indruk.

(Een van onze taxi chauffeurs vertelde dat deze wijk vooral uit het slop is getrokken doordat kunstenaars hier hun werk etaleerde op de muren en daardoor mensen aantrokken met geld en toekomstvisie die mooie winkels, galerieën en fijne eettentjes openden.)

Hierna taxi genomen naar Downtown Miami. De hitte en drukte dreef ons al snel weer weg. We wilde in ieder geval nog de Art Deco National District zien. Na aankomst met de taxi werden we weer overvallen door de hitte maar ook door het lawaai en de drukte. Overal superhippe en halfblote mensen en knetterharde muziek. (Beetje Dancevalley.)  Op Collins Avenue nog even een broodje genomen (het is inmiddels half vier dus we hebben wel trek gekregen ondanks de hitte die ons tot nu toe alleen tot vloeibare innames aanzette) bij Bacon Bitches. Beetje aparte naam maar echt het lekkerste broodje dat we in tijden gehad hebben (en dat kwam niet door de trek of doordat we deze vakantie niet lekker hebben gegeten) en heel leuke bediening (deden de naam van de tent geen eer aan). We gaan weer de straat op maar inmiddels vraagt Niels of we wat rustiger kunnen lopen en Sven laat steeds verder zijn schouders zakken in de hitte. We besluiten een taxi te pakken naar ons hotel en gaan nog even in de schaduw met een lekker drankje op het terras liggen. Het is letterlijk Happy Hour!

1. Joke Kuijs:
    24 augustus 2018
    Toch nog een beer gezien, al is het een ijsbeer. Jeetje...wat een mooie muurschilderingen. Vannacht heeft het lekker geregend en het is heerlijk koel. Voor jullie nog even doorbijten in de warmte. En lekker dat er wat van de baard af is. Dat scheelt ook weer met die warmte.
  2. Paula en Gerard:
    24 augustus 2018
    Indrukwekkend die muurschilderingen, wel sinister. Dit is supergraffiti!
    Ik vraag me af hoe ze dan beginnen uit de losse hand. Knap hoor!
    Verlang naar jullie. Kus
  3. Heidy:
    24 augustus 2018
    Heel gaaf! Zou er ook zo weer heen willen..
    liefs heidy