Miami Beach en de Keys

22 augustus 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Het is bij aankomst in Miami 37c. Aangezien we voorlopig nog niet kunnen inchecken in ons hotel in Miami Beach, omdat het pas 11.50, is rijden we eerst door naar de Keys. De Florida Keys bestaan uit 1700 kleine eilandjes. Het laatst bewoonde eiland is Key West. Alle bewoonde Keys zijn verbonden door de Overseas Highway die deel uitmaakt van Highway 1.

Het laatste stuk voor we de Overseas Highway opgaan zien we links en rechts groen zover je kan kijken; Everglades National Park. Vanaf de weg lijkt het een uitgestrekt duingebied....maar dan wel heel drassig.

De eerste Key van de Florida Keys is Key Largo. We zien prachtige huizen aan blauwe baaitjes. Rechts de Florida Bay en de golf van Mexico en links de Straits of Florida.

Bij het eerste stuk wordt het meeste zicht op het water ons ontnomen door groen en bebouwing maar op sommige stukken hebben we mooie doorkijkjes.

Het water heeft alle schakeringen blauw, van azuurblauw tot kobaltblauw en sommige stukken zijn felgroen.

Ons uitzicht links en rechts van de weg wordt soms afgewisseld door modderige moerassen met schijnbaar ondoordringbaar groen.

In de verte eilandjes met Mangrovebossen.

We eten bij Lazy Days op Islamorada. Het restaurant ligt aan de zee (kan ook bijna niet anders). Bij de steigers staan een aantal mensen foto’s te maken. Ik ga ook even kijken. Het is Tarpot. Tjee wat een grote vissen.....en wat een grappige grote bruine vissen zwemmen er ook bij. De grappige grote vissen houden zich op de bodem van het water verscholen tot iemand stukken vis in het water gooit en de grappige vissen in een grote kluit tevoorschijn schieten. Sjeeezzz roept iemand, dat zijn veel haaien. Oooooh.....ok. Het zijn Verpleegsterhaaien stelt iemand me gerust. Die zijn niet gevaarlijk. Je moet hier oppassen voor de Baracuda zegt hij verder hulpvaardig...oookeee, zal ik doen. Ik vraag voor de zekerheid ook nog even aan hem of het bordje waarmee we worden gewaarschuwd voor krokodillen echt is. Yep, echt.....

We keren bij Grassy Key. Tot aan Key West is het nog 60 mijl rijden. We moeten ook nog terug naar Miami Beach dus dat gaan we niet meer redden. Dit was deze vakantie ons zuidelijkste bezoek aan de USA.

In mijn hoofd heb ik tijdens deze rit supermooie plaatjes opgeslagen van de prachtige huizen, alle kleuren van de zee, de tropische baaien, haventjes, de pelikanen, de  lucht, de bootjes en eilandjes in de verte. Vandaag niet door de lens van de camera gekeken dus ik heb maar weinig plaatjes om te delen. Maar ik kan jullie garanderen; PARADIJS!

Bij aankomst in Miami Beach wacht ons een heel aangename verrassing. Hotel Grand Beach is fantastisch. Wat een luxe! We gaan echt nooit meer naar huis.

1. Paula en Gerard:
    Dag schatten,
    Fijn dat jullie weer een goed hotel hebben. Maar kom maar wel terug alsjeblieft. Haaien en barracuda's en ook pelikanen zijn minstens zo leuk als beren lijkt mij. Het hotel zal wel een zwembad hebben zonder haaien. Veel plezier die laatste dagen. Kus
  2. Paula en Gerard:
    23 augustus 2018
    P.s. Voor jullie informatie: die vogels op de palen zijn toch echt meeuwen en geen pelikanen (haha). Prachtige foto's trouwens.
  3. Joke Kuijs:
    23 augustus 2018
    Tja... het huis op 't Kieftenland 39 is zo verkocht. Maar kom maar gewoon weer terug naar Limmen. Wat een prachtige vakantie en nog een klein staartje. En al die mooie foto's die in op je harde schijf in je hoofd zijn opgeslagen. Geen buffer van een glazen lens. Geniet van het laatste restje vakantie.