Fietsen door New York.

8 augustus 2018 - New York City, Verenigde Staten

Pffffffff.....had ik al gezegd dat het hier warm is? Zelfs de Newyorkers klagen erover. De regen van gisteren heeft geen verlichting gebracht....(wel drie mensen die door de bliksem zijn getroffen). Het is niet warm, het is echt echt heul heet.

Dus; gaan we vandaag fietsen hahahaha....

We gaan met de metro van het hotel naar het begin van de Brooklyn Bridge. We vermijden de fietsverhuur aan het begin van de brug omdat we denken dat die te duur is en we gaan verderop een zijstraat in om fietsen te huren. De fietsen worden in rap tempo voor ons buitengezet. Die van Niels heeft een slag in zijn pedaal en die van mij is te laag (ik denk dat wij het enige volk zijn dat de knieën bij het fietsen wil sparen door niet op een te lage fiets te stappen). Maar we gaan moedig op pad richting de Brooklyn Bridge. Al snel gutst het zweet over onze ruggen maar het uitzicht op de skyline van Manhattan, als we ons omdraaien op de brug, is super.

We fietsen door het joodse district naar Williamsburg en lunchen aan de Hudson op een fijn terrasje in de schaduw met mooi uitzicht op de stad. Het briesje vanaf het water geeft de nodige verkoeling. Hierna weer op pad door o.a Wyrhe Avenue, leuke straat maar door de verzengende hitte zijn we nergens meer gestopt.

Terug naar Manhattan over de Brooklyn Bridge en daar zo snel mogelijk weer een ijskoud restaurant ingegaan om af te koelen. Doorgefietst via China Town naar Soho waar we allerlei leuke concept stores zijn binnengelopen (ook die waren lekker koel, wat het binnenlopen extra aantrekkelijk maakte). Sven wilde graag even kijken bij Stadium Goods. Het summum van slimme marketing. Hier worden sneakers verkocht waarvan een gering aantal is geproduceerd en influencers het product nog aantrekkelijker maken. Alle tentoongestelde sneakers zijn in plastic verpakt zodat wij met onze klamme handjes geen vlekken op deze heiligdommen kunnen maken en er staan (heel irritant maar blijkbaar erg fashionable) geen prijzen bij. Ik had zojuist leuke sneakers van Adidas voor USD 130 bij Footlocker gezien maar die waren niet meer in mijn maat. Hier waren ze in iets andere kleur, maar ook best wel leuk,  dus ik vroeg de verkoopster of ze deze sneakers ook in maat 40 hadden. Die had ze. De prijs....USD 500,-. Gelukkig kon ik mijn opborrelende schaterlach inhouden. De duurste sneakers die er stonden waren overigens USD 30.000,-.

Be-la-che-lijk.....

We hebben Sven er nog even laten rondhobbelen maar gelukkig verdient hij nog lang niet genoeg bij Restaurant Zeezicht om zich dit soort idiote aanschaffen te permitteren.

Ik vond ons trouwens best heel stoer, zo relaxed fietsend door deze wereldstad. De fietspaden zijn onlogisch gesitueerd en er staan regelmatig (politie)auto’s geparkeerd op de fietspaden maar ik moet zeggen dat er redelijk voorzichtig om ons heen gereden werd en het was eigenlijk op de meeste stukken best rustig met het verkeer.

We fietsen naar Pier 15 waar boven heel leuke zitjes zijn gemaakt waar je lekker van de wind, het water en het uitzicht kan genieten onder het genot van een zelf meegebracht hapje en/of drankje. Maar aangezien wij dat niet in onze rugzak hadden zitten zijn wij een verdieping lager op het terras van restaurant Watermark gaan zitten voor een fijn drankje en frietjes met truffel en Parmezaan.

Hierna fiets teruggebracht en weer ondergronds gegaan (niet uit te houden zo heet was het daar) om de metro naar het hotel te pakken. Onze bezwete kleding na een fijne douche omgewisseld voor een vers setje kleding en lekker pasta gegeten bij een Italiaans restaurantje in de buurt van ons hotel.

Morgen alweer onze laatste dag in deze overweldigend geweldige stad.

1. Heidy:
    Gaaf!!!
  2. Paula en Gerard:
    9 augustus 2018
    Geweldig. We genieten hier mee!
    Kus. Paula en Gerard
  3. Joke Kuijs:
    9 augustus 2018
    Kom net bij Ad Hopman vandaan (jarig!) en open jullie reislogger.
    Wat een super leuke dag weer. De derde foto met Niels vooraan, daarna Sven en jij Simone als derde geeft een mooi beeld van het fietsverslag. Deze vakantie is wel om te 'likkebaarden'.
  4. Afra zonneveld:
    9 augustus 2018
    Lieve luitjes wat een prachtig verhaal en Simone wat schrijf je beeldend , het voelt net of wij erbij zijn ! Een fan heb je !!!
    Maar wat betreft die ultra dure schoenen kan ik me voorstellen dat je ze hebt laten staan (te simpel en stom, niks aan). Wij blijven jullie volgen>
  5. Melanie:
    10 augustus 2018
    Sounds fantastic! X
  6. Drine:
    11 augustus 2018
    Ik zag jullie foto fietsend tussen die auto's en zo, geen fietspad, enz. Als iemand zijn/haar auto uitstapt en de deur opent en niet kijken dat er toeristen aan het fietsen zijn, oefff....Die hards :) Leuk die verhalen, Moontje. xoxo